20 August, 2009

Selamat Menyambut bulan Ramadhan 1430H yang mulia

salam semua...
dah bersawang dah blog ni....berbulan-bulan tak update....sibuk memanjang....ada masa skit dah malas nak mengadap komputer lak....ape nak cite eak...jiwa tgh kacau ni...malas nak merapu...so layanzzzzzzz je la gambar2 anak2 ku ni yang dah berkurun lama aku amik......

Gambar ni semua di amik masa hari sukan tahunan tadika nadiah awal bulan aritu...merangkap sambutan hari Kemerdekaan ke 52 la jugak...


Bebudak ni memakai pakaian kebangsaan semua bangsa yg terbesar di Malaysia...pastu diaorang bacakan poem semua bahasa...budak melayu ckp cina...budak cina ckp tamil...budak india ckp melayu...sume2 ckp ompputih last skali...Ini lah generasi ONE MALAYSIAN ...harap2 nanti dah besar nanti masih ada semangat setiakawan sesama bangsa....bukan la seperti org dewasa skarang ni nak bergaduh sesama sendiri mengikut pahaman politikkkkkk jahanam tu...aku bab2 camni, emosi skittt...

Masa bebudak ni semua menyanyi lagu negaraku, jalur gemilang, 31 ogos 1957....meremang bulu roma aku...pastu lak meleleh air mata ni huhu....betapa aku bangga tgk budak2 sekecil ini menyanyikan lagu kebangsaan kita....aku ingatkan aku sorang jer yg nangis ...rupa2 nya tgk kat sebelah....suami ku juga mengelap mata dengan jari...tapi aku tak tegur takut dia malu....heheh

Ni group nadiah kene pegang bendera nogori sembilan..yo la baru 5 tahun....tu pun ada yg nak menangis la...nak makan la..nak minum la....kalu aku yg jadi guru nyer ...tuhan sajer la yg tahu apa jadi kesudahan nyer....aku betul2 kagum dengan kesabaran guru2 tadika ni melayan, melatih bebudak ni ada 4,5, dan 6 tahun...



tengok tu bukan jalan lurus pun....heheheh...kelamkabut guru2 dibuat nyer....




bebudak ni start menghentak kaki dah 15 minit masih tak jalan2 lagi....apa la yg ditunggu lagi...kesian bebudak ni.....





No comments: