21 August, 2009

yea..yea...esok puasa...

Apa nak masak untuk bersahur malam ni???tgh berpikir-pikir nak masak apa....dalam peti sejuk tak de per pun yg ble dimasak sebab 1 minggu ni tak masak pun aku diserang demammm...so main beli jer makanan...en.suami pun malas nak masak....so dia pun beli jer la untuk aku n anak2...aku bagitau nadiah esok kene puasa...dia tanya balik..."mama nak kene puasa baper hari"...aku jawab..30 hari... "woohh lama nyer kene puasa...siang tak bole makan n minum kan?" aku kata yup.."lepas puasa boleh raya kan mama? pakai baju yg beli hari tukan?".... pastu bila dia dok sorang2 dia dok kira jari dia sampai 30....pastu dia kata "banyak tu mama 30 hari tak boleh makan... nanti nadiah tak mati ker mama??" terkejut aku bila dia tanya aku tak mati ker???....
yang si iqbal plak bila aku cakap esok tak bole makan...dia boleh terima..(sebab dia ni tak kisah pasal makan..) tapi bila aku cakap tak boleh minum....dia mula la tanya susu boleh tak?, air ribena ble tak, air sarsi ble tak, sampai kan vitegen pun dia tanya ble minum tak....pastu aku jawab semua tak boleh minum....so dia balas balik kat aku "iqbal tak nak puasa la mama...nadiah puasa la...iqbal nak susu.."....

No comments: